úterý 9. srpna 2016

Pohyb a strava v těhotenství

" Až já budu těhotná, budu cvičit až do porodu!".....

Joo, to se mi to říkalo lehce...Myslela jsem si, že roste tak maximálně bříško a nic jiného se neděje :-)!
Čekat miminko je nádherné....cítíte pohyby, neustále vás něco dloube a šťourá. Okolí nechápe, proč si neustále hladíte bříško či se uculujete.
Jenom vy všechno cítíte naplno! Jak ten krásný proces těhotenství, tak i ten těžký. Netušíte, co vás všechno čeká :-).



Na začátku těhotenství bylo těžké udržet toto "tajemství" před klientkami. Najednou jsem při předcvičování neskákala, nepoužívala těžká závaží a hlavně nejela na 100%. Ani jsem se na to necítila. První trimestr mě provázely nevolnosti a síla pomalu odcházela. Cítila jsem se jako začátečník....
Zadýchávala jsem se, posilování mě bolelo už při nízkém počtu opakování...Mé tělo mi oznamovalo, abych se krotila. Musela jsem ho začít poslouchat. 



Než jsem byla těhotná, představovala jsem si, že budu jako ty těhotné fitnessky, které se ve cvičení neomezují. Dřepují s činkou na zádech, tahají 30 kg pneumatiky a  krouží kolem sebe s 20 kg kettlebellem. Realita je úplně jiná...Objevil se pud sebezáchovy :-). Těžké váhy jsem vyměnila za ty lehčí, snížila jsem počet opakování a necvičím pro krásu, jak pro zdraví.

V druhém trimestru jsem si to všechno zase užívala. Sestavila jsem si trénink a s radostí cvičila 2-3x týdně. Jenže tohle netrvalo moc dlouho, ke konci už zase přicházela únava. Důležité je poslouchat své tělo a to začalo stagnovat. Musela jsem místo cvičení zařadit do svého aktivního života více procházek a domácích prací :-).
Do porodu zbývá 12 týdnů a já to na sobě začínám pekelně cítit :-). Bolí mě kyčle, záda, nesnesu delší sezení a jsem ráda, za každý menší pohyb. Nejlépe se cítím po plavání a po skvělém strečinku. 



Často se mě ptáte na stravu a sestavení jídelníčku v těhotenství...Ta se až tak neliší od běžného zdravého stravování. Dbáme na příjem komplexních sacharidů, zvýšíme svůj denní příjem bílkovin až o 25g a neustále převažují zdravé tuky. VÍCE ZDE.
Na začátku těhotenství není potřeba zvyšovat denní příjem energie. V 2. trimestru zvýšíme cca o 200 kcal/den a v 3. trimestru až 300 kcal. Hlavně nejezte za dva :-)!! 

Já sama jsem teď ve "zkušební verzi" :-). Na začátku těhotenství jsem neměla chuť skoro na nic a nějaké dodržování stravy šlo stranou. Kuřecí maso mi smrdělo, nemohla jsem vidět žádnou rybu. Buď jsem chtěla jíst a nebo nechtěla. Byla jsem ráda za to, že vůbec něco zvládnu.
V těhotenství mě provází chutě na mléčné výrobky a na to nejhorší...na sladké :-)! Bílkoviny mě moc nelákají, ale snažím se a bojuji! Sama to teď všechno prožívám a vzdělávám se.

Začátek těhotenství....2. trimestr a dnešním dnem začínáme 3. trimestr :-)! Nahoře  už 12 kg :-o! 


Každá žena prožívá těhotenství po svém. Někdo se cpe od rána do večera a roste jenom bříško..Někdo se snaží, občas zhřeší a roste všude - JAKO JÁ :).

Důležité je poslouchat jen sebe. 
Pokud se necítíte na trénink, nenuťte se a nemějte výčitky. Běžte radši na procházku a odpočívejte. Po porodu budeme zase "sami sebou" a dáme si pořádně do těla :-)!! Užívejte si svůj "JINÝ STAV". 


Žádné komentáře:

Okomentovat