úterý 10. listopadu 2015

Z mého facebooku: Klidový bazální metabolismus

Jaká je ta nehorší cesta ke štíhlé postavě? 

HLADOVĚNÍ...Nemyslím tím, že si dáme jedno jablko denně...ale i to, že jíme třeba 3x denně. Důležité je nejíst pod svůj klidový bazální metabolismus. 

Pokud se stravujeme pod svůj klidový bazální metabolismus, tělo si ukládá každou kalorii ze stravy a to i z té zdravé.

Co to znamená?

Klidový bazální metabolismus se zpomalí a ukládá si vše na pozdější zásoby. 

Proč? 

Má strach, že mu nezbude energie pro všechny důležité životní funkce v našem organismu, na naše činnosti fyzické i psychické. 

Čím více máme fyzickou činnost, tím se nám bazální metabolismus zvyšuje. Dáme si menší příklad:


Emotikona smile Slečna 60kg, 165cm, 25 let. Klidový bazální metabolismus u této slečny je cca 1410 kcal /den. Přesně tolik kalorií potřebuje pro celkovou funkci svého těla....Jenže to není vše..slečna vydává nějakou energii za den. Jak psychickou (škola, práce, starosti...), tak i fyzickou (chůze do práce, do školy...), tím pádem se její bazální metabolismus navyšuje o energetickou náročnost aktivit. Tím se dostáváme cca na 1970 kcal/ den. Takový příjem ji přináší plno energie, svým způsobem dobrou náladu a vše zvládá s přehledem Emotikona smile. Po práci jde slečna do své oblíbené posilovny, kde vydává také energii...tím pádem je opět důležité její příjem o něco navýšit...V posilovně si užívá silového tréninku s nějakým tím kardiem Emotikona smile. Přibližně vydá 500 kcal při 1,5-2h usilovném tréninku..Takže jsme se dostali zase o něco výše..skoro až na 2500 kcal /den. 
Pokud se slečna snaží o redukci nějakého tuku sníží svůj příjem cca o 400-500 kcal/den. Emotikona smile
Jaký je výsledek? Pokud slečna chce zdravě, dlouhodobě snížit své % tuku v těle, neměla by přesáhnout za den 2000-2100 kcal...
Co tím chci naznačit?
 Emotikona smile
Denně mám mnoho e-mailů, zpráv...Jste nešťastné z toho, že jíte zdravě, žádné fastfoody nebo pečivo a pořád máte to břicho, pořád máte tu stejnou váhu, pořád máte ten rosol na zadku..

Cvičíte denně, několik hodin atd...A pořád nic se neděje...A tady je ten kámen úrazu. 
Mnoho z Vás, podle toho co mi píše, jí málo, i když se to nezdá. Zaměřte se opravdu na správný a vyvážený jídelníček. 
Nezáleží na tom, že nejíte pečivo...záleží na tom, co vše svému tělu dáváte. Já sama se setkávám při sestavování jídelníčků s odezvou: „Tolik jídla? To nedám...“..
Dáte a s velkou radostí uvítáte odpověď od svého těla Emotikona smile
Plno energie, nižší podíl tuku, při správném tréninku vyšší podíl svalové hmoty, skvělý psychický i fyzický stav. Emotikona heart Je důležité se zaměřit na svůj denní výdej energie, příjem energie ve stravě a hlavně na správný podíl komplexních sacharidů, bílkovin a tuků. Tohle je ta jediná, správná, ale hlavně zdravá cesta k Vaší spokojenosti Emotikona heart!


2 komentáře:

  1. Dobrý den. Chci se zeptat můj báz. metabolizmus 1739 Kk. Pohyb denně min 1 hod chůze plus cvicim 2 týdne aerobne 40 min. Stravuji se tak na 1600-1800 kk , deficit mám kolem 200-400kk denně. Ale nehubnu. Mám 102 kg a nehnu s tím už pul rok. Mám navýšit denní prijem? Dekuji

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den. Chci se zeptat můj báz. metabolizmus 1739 Kk. Pohyb denně min 1 hod chůze plus cvicim 2 týdne aerobne 40 min. Stravuji se tak na 1600-1800 kk , deficit mám kolem 200-400kk denně. Ale nehubnu. Mám 102 kg a nehnu s tím už pul rok. Mám navýšit denní prijem? Dekuji

    OdpovědětVymazat