sobota 18. července 2015

"A" jako hruška

Hruška...nesnáším tohle slovo, ale bohužel, jsem hruška :-)...

Ženské postavy se rozlišují podle toho, jak vypadají na první pohled. Nejčastěji je to jablko,velká prsa, tuk se usazuje v oblasti břicha a boků, zároveň mají štíhlé nohy a malý zadeček. Někdo je hruška, žádná prsa, úzký pas, široké boky, silnější stehna a velký zadek. Dále se vyskytují postavy jako je prkno (nikde nic :D) a přesýpací hodiny (šťastné to ženy)
Každá máme různý genetický potenciál a genetika v našem ženském světě hraje velkou roli. 

Všude čteme věty: "Nevymlouvej se na genetiku, genetika neexistuje"...Bohužel existuje a s genetikou má náš organismus zároveň pamatováka i na množství tukových buněk. 

Já byla jako dítě vykrmená babičkou, takže si umíme všichni představit jak moje dětství vypadalo. Sport? Žádný! Zdravá strava? Žádná! Tukové buňky si moc dobře pamatují to tlusťoučkaté dítě a neváhají se při každé příležitosti opět naplnit....A když se naplňují tak právě do boků, stehen a zadku. 



Naštěstí je možné svůj tvar postavy o něco zlepšit, změnit, i když to bývá cesta na hodně dlouhou trať. 
Náš cíl hrušek je jediný...vytvořit symetrickou postavu a zvýšit podíl svalové hmoty v dolní i horní části našeho těla. 
Nejčastější chyba nás žen je ta, že se při tréninku zaměřujeme nejčastěji na naše problémové partie. Tím vzniká větší asymetrie. Pokud mám širší spodek, musím makat i na vršku...pokud mám mohutný vršek, musím zamakat i na spodní části. 

Hrušky, zvyšte váhy při cvičení v horní polovině těla! Zapojte cviky na ramena a široký sval zádový. 
Při posilování dolní části volte častěji výpady, most, dřepy s lehčí váhou, zakopávání apod. 
Nezapomínejte na svůj střed těla a břišní svaly.

Zaměřte se více na aerobní činnost jako je rychlochůze střídaná během, skákání přes švihadlo a nebo ještě lepší variantu HIIT, který může proměnu těla urychlit. 

Samozřejmostí je změna jídelníčku....strava je jeden z nejdůležitějších faktorů. Nemluvím o dietách, ale o hlídání si příjmu sacharidů, bílkovin a tuků. Zvyšte příjem bílkovin až na 2,2g / 1kg váhy a snižte sacharidy cca na 2,5g / 1g váhy. O tom více v článku ZDE.

Buďte trpělivé! Nic nebude hned, ale s poctivostí a správným tréninkem dosáhnete alespoň takového cíle, kdy budete spokojené. 

Já nejsem spokojená, jsem jako každá jiná žena....jsem schopná se kvůli stehnům 10 x převléknout, než vyjdu ven, ale neustále na sobě pracuji!
Jsem ráda, že při chůzi se spodek neklepe jako dřív :-) a o tom to všechno je. Vidím výsledky, i když pomalu, tak jsou :-)! 





20 komentářů:

  1. A uplna katastrofa je zena hruska a endomorf :-o kolik bys doporucila tuku? A co kardio? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuk drž kolem 25-30% z celkového denního příjmu a samozřejmě zvýšit kardio :-)

      Vymazat
  2. Mne sa tvoja práveže páčí, máš krásny pás :) Ale to sme asi každá nespokojná práve s tou našou a obdivujeme tie ostatné. Mne sa najviac pášia nízke dievčatá so zadkom a mohutnejším vrškom (napr. Hayden Panettiere, Nicki Blacketter, etc.) Ja som vysoká, ramenatá hruška, ale bez pásu a hlavne s tenkými rukami. Aj keď priberiem 3-4 kilá, všetko to ide do spodnej časti a ruky tenké ako paličky. Momentálne sa na nich snažím nabrať, svaly sa "rysujú" ale voda ani tuk v nich nedrží ani za svet :D
    Tak držím palce s tými našími "problémami" :)

    OdpovědětVymazat
  3. krásný článek! :) bude ukázka tréninku i na jiné postavy? :) děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! plánuji na jablko :-)...nebo by jsi měla ještě o jiný typ zájem?

      Vymazat
  4. Deni, uděláš prosím článek i pro typ postavy jablko? Bylo by to super.

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek přesně pro mě, děkuji! :)
    Lze dosáhnout výsledků i cvičením doma? Co za pomůcky případně pořídit? Trápí mě nejvíc stehna a ten zadek, ale chodím běhat a teď jsem vyřadila sladké, tak snad se dostaví výsledky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)!
      Ano dá, schválně jsem sestavovala trénink takový, aby byl možný i doma. Místo činek prozatím postačí krabice mléka a dřep se zátěží jde s plným batohem na zádech :-).
      Místo balanc na bosu můžeš dělat holubičku :).

      Časem doporučuji pořídit alespoň zátěže na nohy a ruce cca 2-3kg, využijí se na hodně způsobů.

      Vymazat
  6. Moc podařený článek :) já jsem typická hruška a nesnáším to :D ale co už nadělám, musím zamakat. Moc děkuji za tvoji ukázkovou fotku proměny, vidím že je to reálné, tak snad se to podaří i mě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Denis, všechny ty cviky moc dobře znám :-D také jsem "hruška" ...myslím. A kvůli stehnům se také nejčastěji převlékám, prostě je v tom zrcadle nemůžu ani vidět...takže nejlépe zakrýt, ať je nikdo nevidí! A chtěla jsem se zeptat, šla pryč i celulitida?

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek! :-)
    Určitě uvítám cviky i pro typ "jablko" - tedy jako stvořené pro mě :-X
    Žaneta

    OdpovědětVymazat
  9. Denisko, jsem hrozně ráda, že ses vrátila k psaní blogu, tvoje články jsou perfektní a velmi motivující :)! Asi od teď začnu každý den začínat tím, že najedu na tvůj blog :D. S postavou se stále trápím, o to víc mě štve, že jsem byla zrovna obdařena postavou přesýpacích hodin a vím, že 5-10 kilo dolů a mohla bych být dokonalá, ale to nee, to radši přežrání u televize z toho, že po týdnu cvičení nevidím žádné změny :(. Už nevím kudy kam, postavou se trápím zhruba dva roky a čím víc to řeším, tím víc mi přijde, že nabírám a stále čekám na ten zlom, kdy to všechno půjde tak, jak si představuji :(. Každopádně tebe velmi obdivuji a jsi mým velkým vzorem, vždy jsi byla! Tak ať tě to blogování dále baví a zase nám nezmizíš :))!

    OdpovědětVymazat
  10. Právě jsem byla pohlcena touto stránkou a Tebou! Že jsem musela přečíst všechny články.. Jsi skvělá a krásně všechno píšeš! :)

    Kája

    OdpovědětVymazat
  11. Hele když mají být tři série, mám si je dát s nějakou přestávkou za sebou (popř. jak dlouhou), nebo nějak zpřeházet s ostatními cviky? :) Jinak jsou tam vesměs cviky, které mám ráda, takže jsem moc ráda, že jsi mi to takhle sestavila... :)

    OdpovědětVymazat
  12. ahoj Denisko, omlouvám se, že píši sem. Chtěla jsem se zeptat, jestli neplánuješ napsat články na téma "objem", "rýsování" popřípadě ukázat jídelníček v těchto období :) celkem to teď všude čtu a nedokážu si pod těmito pojmy nic představit :( a ještě jsem se chtěla zeptat, jestli neplánuješ článek jak shodit přebytečná kila z prázdnin :D viděla jsem fotku na fb, jak jsi psala, že jsi shodila přebytečná kila, tak jestli by jsi nedala pár rad :) předem moc děkuji, měj se krásně. Fandím ti! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě plánuji a moc ráda něco napíšu. Jen teď zařizuji pracovní záležitosti, ale až bude konečně trošku klid, pustím se do toho. Já ti moc děkuji!!

      Vymazat
  13. Páni moc pěkná postava. Taky jsem postavy hruška tak se snažím figuru nějak zesouměrnit :). Chtěla jsem se taky zeptat jakými cviky dosáhnout té rýhy (či jak to nazvat) nad břichem ?

    OdpovědětVymazat