pátek 10. července 2015

Když není chuť na maso

Za poslední dobu se mi ozvalo dost lidí, kteří se ptají, čím nahradit maso ve stravě. Neznamená to, že se z nich hned stali vegetariáni, ale prostě si od něho potřebují na chvíli odpočinout.

Jenže často nastává zásadní chyba a to malý příjem bílkovin a velké množství sacharidů. Tloustnou a neví proč...

Bílkoviny jsou pro naše tělo nepostradatelné. Jsou hlavním stavebním kamenem pro svalovou hmotu, důležité pro orgány a celkově pro náš celkový vzhled. Čím méně přijímáme bílkovin, tím více naše tělo strádá...ubývá svalová hmota, máme špatnou kvalitu vlasů a pokožky.

Pokud přijde období, kdy nemáme chuť na živočišné bílkoviny v podobě masa, nesmíme zapomínat držet neustále stejnou gramáž jako doposud.
Dospělý člověk (i necvičící) by měl denně přijmout minimálně 1g bílkovin na 1kg své váhy.
V redukci zvyšujeme bílkoviny až na 30% z celkového denního příjmu. (cca 2-2,2g na 1kg své váhy). Příjem bílkovin by měl být rozdělen do celého dne! 
Jedna z nejlepších variant příjmu bílkovin je syrovátkový protein, který nám rychle dopomůže k přijetí určitému množství bílkovin. Upozorňuji, že nenahrazuje stravu! Proteinový nápoj přidejte ke svačinám(1-2 dávky) a jenom pokud nám chybí cca 20-40g bílkovin do celkového příjmu.

Kde čerpat bílkoviny?




I bez masa jde dosáhnout dostatečného příjmu bílkovin! Podívejte se na inspiraci.













* gramáže u jednotlivých surovin jsou orientační 
* jídelníček je vhodný do redukce
* protein- Weider Protein 80 Plus

Jak Vy a maso? Máte občas takové dny? 



7 komentářů:

  1. Vau, Deniska, ty vieš tie svoje články tak super spracovať, že konečne chápem to, čomu som dlho predtým nerozumela:D Milujem tvoje tabuľky:D **DAY by DAY**

    OdpovědětVymazat
  2. Po rozhodnutí, že začnu KONEČNĚ se sebou něco dělat, zhubnu, zpevním atd. zkouším různé varianty. Objevila jsem šmakouna, tofu, zamilovala jsem si sójové maso :) je to fajn poznávat a objevovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja jsem velky masozravec, ale je pravda, ze ted v lete mi to taky moc nejede.. krome takoveho krvaveho stejku, ten muzu vzdycky:-))
    Moje nejoblibenejsi nahrada masa jsou vajicka a mozarella, jim teda light, kdyz mi to nevychazi kvuli tukum, ale kdyz se rozmachnu, dam si i normalni, jej:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Denis, někdy na maso chuť nemám, jindy ho zase vyhledávám. Ale je super, že je tolik možností, jak doplnit bílkoviny :-) Mimochodem, kde kupuješ Šmakouna? Zatím nemám zkušenost, ráda bych zkusila.

    OdpovědětVymazat
  5. Můžu se zeptat... Je cvičení při tomhle jídelníčku vhodné mezi obědem a svačinou, nebo je lepší umístění? A použitím jiného proteinu se jenom změní makra? Já mám doma Whey od Nutrendu :) Jinak pěkný článek! Maso mám moc ráda, ale i náhražku ráda zařadím, dneska třeba k obědu místo uzeného masa jsem si dala Šmakoun mexico :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, trénink je vhodný mezi svačinami a hlavními jídly, jelikož mám energii a čeká tě příjem bílkovin a sacharidů po tréninku. Ano, pokud budeš mít nový protein, tak si jen uhlídat makra :-)

      Vymazat